Skip to main content

میکرو اینفلوئنسرها

همیشه بزرگتر بهترین نیست

 در این پست قصد داریم که بگوییم میکرواینفلوئنسر چه کسی است؟ و چرا باید برای تبلیغات از میکرو اینفلوئسنر ها استفاده کرد

فرهنگ اینفلوئنسر در عصر شبکه های اجتماعی فراگیر شده است. برای اینفلوئنسرها، با داشتن اینترنت در دسترس همه، شهرت و درآمد حاصل از آن می تواند تنها با یک کلیک یا پخش جریانی فاصله داشته باشد.

 

اینفلوئنسر کیست؟

به معنای واقعی کلمه اینفئلوئنسر کسی است که تاثیر اجتماعی دارد.

اینفلوئنسرها  زمان خود را صرف تولید محتوا و انتشار آن و جذب مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی  می‌کنند. اوایل کار  اینفلوئنسرها اغلب سبک زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می گذاشتند که به آن لایف استایل (life style) می‌گویند. با گذشت زمان اینفلوئنسرهای تخصصی بوجود آمدند که در حوزه خاصی فعالیت می‌کنند و آموزش می‌دهند

این روزها اینفلوئنسرهای تخصصی  بسیار زیاد شده‌‌اند.

 

معادل فارسی اینفلوئنسر چیست؟

متاسفانه معنای یکتا مشخصی برای کلمه اینفلوئنسر و  میکرواینفلوئنسر در واژه نامه ها وجود ندارد.

ولی بیشتر واژه نامه ها از کلمه تاثیرگذار استفاده کرده اند یا فردی که تاثیر اجتماعی دارد

برای کلمه میکرواینفلوئنسر هم تاثیر گذار کوچک یا همان فرد تاثیر گذار با تعداد دنبال کننده کم

 

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ؟

بچه هایی که قبلاً آرزوداشتند خلبان و  فضانورد یا رئیس جمهور شوند، اکنون می خواهند در شبکه های اجتماعی فالوور بالا داشته باشند

. بر اساس یک مطالعه Morning Consult که روی ۲۰۰۰ آمریکایی ۱۸ تا ۳۸ ساله مورد بررسی قرار گرفت، ۵۴ درصد از جوانان آمریکایی گفتند که دوست دارند، تبدیل به یک اینفلوئنسر شوند. با شهرت فوری تنها با یک پست وایرال، مردم دائماً تصاویر غذای خود را به اشتراک می‌گذارند زیرا «اول تلفن غذا می‌خورد» یا از پیاده‌روی خود در خیابان فیلم می‌گیرند و به دنبال‌کنندگانشان درباره روزشان می‌گویند.

اینفلوئنسر مارکتینگ پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای دیده شدن برند شما دارد، چون افراد بیشتری محصولاتی برای خرید، مکان‌هایی برای غذا خوردن و حتی مقصدهای سفر از اینفلوئنسرها پیدا می‌کنند. و اکنون، بیش از هر زمان دیگری، برندها انتخاب های تقریباً نامحدودی از شرکا دارند. با توجه به تعداد فالوورها از کم  یا زیاد، انتخاب اینفلوئنسر خوب می تواند تأثیر زیادی بر برند و کسب و کار شما داشته باشد.

 

چرا میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ ؟

در حالی که بسیاری از کسب و کارها و آژانس های دیجیتال مارکتینگ  تصور می کنند که اینفلوئنسر با تعداد فالوور بالا بهتر است، همیشه اینطور نیست. به طور خاص، میکرو اینفلوئنسرها کمتر مورد توجه هستند و می توانند برندها را از رقبایشان جدا کنند. هر سطح اینفلوئنسر دارای مزایا و معایبی است و بسته به تعداد فالوورها، یک کسب و کار می تواند انتظار نتایج متفاوتی داشته باشد. طبق گزارش مدیاکیکس، میکرو اینفلوئنسرها به حساب هایی با ۱۰هزار تا ۵۰هزار فالوور و اینفلوئنسرهای کلان به عنوان حساب هایی با ۵۰۰ هزار تا  ۱ میلیون دنبال کننده تعریف می شوند.

قبل از شروع یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، هنگام انتخاب اندازه اینفلوئنسر برای کار باید به چند نکته توجه کنید.

بزرگ‌تر شدن همیشه بهتر نیست

بسیاری از شرکت های دیجیتال مارکتینگ در ایران بر این باورند که بستن قرداد با اینفلوئنسر هایی با تعداد فالوورها باعث بازخورد بهتر تبلیغات و فروش بیشتر کالا و خدمات می شود ولی متاسفانه چند نکته منفی وجود دارد که آژانس های دیجیتال مارکتینگ به آن توجه نمی کنند

هزینه: با افزایش تعداد فالوورها، هزینه کار با اینفلوئنسرها افزایش می‌یابد و شرایطی را ایجاد می‌کند که برندها باید در یک محتوای واحد مشارکت کنند. در حالی که بسیاری از مردم محتوای حمایت شده یک برند را با یک اینفلوئنسر کلان می بینند، در کاری که آژانس دیجتال مارکتینگ  ما با اینفلوئنسرهای بزرگ انجام داده است، تعداد دنبال کنندگانی که محصول را خریداری می کنند بسیار کمتر است و بازگشت سرمایه (ROI) برند را محدود می کند.

در دسترس بودن: به دلیل مخاطبان زیاد، اینفلوئنسرهای کلان تمایل زیادی به تقاضا دارند زیرا برندها قصد دارند از دنبال کنندگان گسترده خود استفاده کنند. افزایش تقاضا برای مشارکت با این اینفلوئنسرها معمولاً به ترتیبات طولانی تر و پیچیده تر منجر می شود و برندهایی را که نیاز به حرکت سریع دارند محدود می کند.

اعتبار: با افزایش محبوبیت یک اینفلوئنسر، برندهای بیشتری می خواهند با آنها کار کنند، اما محافظت از اصالت برای موفقیت یک اینفلوئنسر بسیار مهم است. هر چه یک اینفلوئنسر محتوای حمایت شده بیشتری را پست کند، احتمال بیشتری دارد که فالوورهای آنها به صحت آنها اعتماد نداشته باشند و از خود بپرسند که آیا فقط به پول علاقه مند هستند یا خیر. برندها باید حتماً در مورد تاینفلوئنسرهاتحقیق کنند، با توجه به اینکه چقدر محتوای حمایت شده را پست می‌کنند و چه می‌گویند.

میکرواینفلوئنسر

میکرواینفلوئنسر

میکرواینفلوئنسر روی یک موضوع تخصصی می تواند قدرتمند باشد

همانطور که از نام آن پیداست، یک میکرو اینفلوئنسر دنبال کنندگان کمتری دارد. و در کارمان با این نوع از اینفلوئنسرها، متوجه شدیم که آنها روابط قوی تری بر اساس تخصص و اعتماد با فالوورهای خود دارند. یک میکرو اینفلوئنسر به مخاطبان خاص بیشتری خدمت می کند و می تواند برای یک برند مفید باشد زیرا دسترسی به زیرمجموعه کوچکی از جمعیت هدفمند علاقه مند به کسب و کار شما را فراهم می کند.

برندها باید مزایای زیر را در کار با میکرو اینفلوئنسرها در نظر بگیرند.

هزینه: میزان پرداختی که یک برند به اینفلوئنسرها برای محتوای حمایت شده می پردازد، به دنبال کنندگان آنها مرتبط است. میکرو اینفلوئنسرها، به دلیل اندازه کوچکترشان، شرکای مقرون به صرفه ای برای برندها هستند. این اینفلوئنسرها معمولاً به دنبال افزایش دنبال کنندگان خود هستند، بنابراین عادی است که به فکر رابطه بلندمدت به شرکای برند خود باشند. همه این عوامل معمولاً یک ROI قوی برای هزینه های یک برند ایجاد می کنند.

اصالت: اصالت یک ویژگی ضروری یک تاینفلوئنسر است، همانطور که در سال ۲۰۲۱ ادامه می‌دهیم. بر اساس مطالعه Morning Consult، ۸۸٪ از مردم می‌گویند برای اینفلوئنسرها مهم است که معتبر باشند و واقعاً به علایق خود اهمیت دهند. به دلیل فالوور کمتر آنها، تقاضا برای کار با میکرو اینفلوئنسرها کمتر است و اغلب آنها به برندهایی که می خواهند با آنها کار کنند مراجعه می کنند. بنابراین، اینفلوئنسرهای خرد به احتمال زیاد با برندهایی که واقعاً آنها را دوست دارند و می‌خواهند از آنها حمایت کنند، همکاری خوبی می کنند.

تعامل: یک نگرانی رایج در میان میکرواینفلوئنسرها این است که تعداد فالوورهای آنها کمتر است و تعداد چشمانی که محتوای حمایت شده را مشاهده می کنند کاهش می دهد. با این حال، جذب و تبدیل فالوور یک میکرو اینفلوئنسر معمولاً بیشتر است زیرا کاربران به فرد اعتماد دارند، احتمال بیشتری برای اظهار نظر و تعامل دارند و مهم‌تر از همه، روی دکمه «خرید» کلیک می‌کنند. به گفته Social Bakers، میکرو اینفلوئنسرها در مقایسه با اینفلوئنسرهای کلان تا ۶۰ درصد افزایش نرخ تعامل دارند. میکرو اینفلوئنسرها همچنین بیش از ۲۰ درصد نرخ تبدیل بالاتری دارند که می تواند به برندها کمک کند تا فروش تجارت الکترونیک خود را افزایش دهند. بنابراین، با وجود فالوور اندک، برندها می توانند ارزش فروش باورنکردنی را از کار با اینفلوئنسرهای خرد استخراج کنند.

دسترسی به چند بازار: به دلیل ارزان‌تر بودن کارکردن با اینفلوئنسرهای خرد، یک برند می‌تواند با همکاری با اینفلوئنسرهای متعدد که بخش‌های مختلف بازار را پوشش می‌دهند، دامنه خود را افزایش دهد. با درگیر کردن اینفلوئنسرهای مختلف در سنین مختلف، نژادها و گرایش‌های جنسی، برندها می‌توانند به مخاطبانی دست یابند که اگر فقط با تعداد محدودی از اینفلوئنسرهای کلان کار می‌کردند، وجود نداشتند.

بازارهای تخصصی: اینفلوئنسرهای خرد این پتانسیل را دارند که مخاطبان را در مورد موضوعاتی که مخصوص یک علاقه خاص هستند درگیر کنند. این نوع از میکرو اینفلوئنسرها در حوزه خود متخصص هستند و به دلیل علایق منحصر به فرد و تخصص خود، فالوور دارند. برندها می‌توانند از این انجمن‌های بسیار مدیریت‌شده بهره ببرند و درجه‌ای از بازاریابی را امکان‌پذیر می‌کنند که برای اینفلوئنسرهای کلان غیرممکن است.

 

از آنجایی که عصر شبکه های اجتماعی به رشد خود ادامه می دهند، روزهایی که برندها به تعداد فالوورها برای تصمیم گیری در مورد سفارش تبلیغات به اینفلوئنسرها  نگاه می کردند، گذشته است. گزینه‌های بیشتری نسبت به قبل روی میز است، اما برنامه‌های اینفلوئنسر پیشرفته حول شناسایی اینفلوئنسرهای خرد مرتبط با اهداف بازاریابی برند و ترکیب آن حساب‌ها در برنامه بازاریابی گسترده‌تر به روشی سفارشی و معتبر می‌چرخند.

 

منابع:

https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2021/06/02/micro-influencers-when-smaller-is-better/?sh=7bbb23d2539b

ویکی پدیا

فرهنگ لعت آنلاین آبادیس

 

حسین خیامی

نویسنده حسین خیامی

More posts by حسین خیامی

ارسال نظر

Close Menu