Skip to main content

دیجیتال مارکتر کیست و وظایف دیجیتال مارکتر چیست؟

دیجیتال مارکتر کیست؟

در این اواخر  گذشته افزایش محبوبیت دیحیتال مارکتینگ منجر به ایجاد یک متخصص بازاریابی جدید شده است که صرفاً در فضای دیجیتال فعالیت می کند. در کشور ما ایران و مخصوصاً شهر مشهد جایی که تیم‌های بازاریابی معمولاً کوچک‌تر هستند و نقش‌ها غالباً ماهیت کلی‌تر دارند، نقش دیحیتال مارکتر به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شود زیرا کسب‌وکارها ارزشی را که متخصص دیجیتال می‌تواند به آمیخته بازاریابی اضافه کند، تشخیص می‌دهد.

“مثل خیلی از نقش‌های بازاریابی، دیجیتال مارکترها اغلب دارای مدرک یا تجربه جدا در بازاریابی یا ارتباطات هستند.”

دیجیتال مارکتینگ فقط بازاریابی اینترنتی نیست.  از ابزارهای مبتنی بر اینترنت نیز استفاده می کند. یک دیجیتال مارکتر خوب به طور یکپارچه با بقیه تیم بازاریابی کار می کند و اطمینان می دهد که تمام فعالیت های آنلاین مکمل تلاش های آفلاین است. برای اینکه بدانید یک دیحیتال مارکتر دقیقاً چه مسئولیتی دارد و چگونه یک بازاریاب می تواند در این زمینه تخصص داشته باشد، موارد زیر را در نظر بگیرید:

مسئولیت های کلیدی

  • طراحی و توسعه وب سایت – دیجیتال مارکتر باید طراحی و عملکرد یک وب سایت شرکت را هماهنگ کند و در کنار توسعه دهندگان وب و طراحان وب کار کند و فرآیند را هماهنگ کند.
  • استراتژی محتوا – همراه با طراحی و عملکرد وب سایت شرکتی، یک دیحیتال مارکتر همچنین مسئول تمام محتوای وب سایت و ایجاد و اجرای استراتژی محتوا برای اطمینان از برآورده شدن اهداف آنلاین است.
  • SEO و SEM – یک دیحیتال مارکتر مسئول اطمینان از، یافتن راحت وب سایت کسب و کار توسط مخاطبین هدف است. بهینه سازی ساختار وب سایت و محتوای آن برای موتورهای جستجو (SEO) و یا استفاده از تبلیغات آنلاین پولی (SEM) دو راهی است که یک دیحیتال مارکتر به هدایت ترافیک مرتبط به وب سایت خود کمک می کند.
  • تجارت الکترونیک – در صورت لزوم، یک دیحیتال مارکتر مسئول تبدیل بازدید از وب سایت به فروش آنلاین است. این امر اغلب با سهولت هر چه بیشتر تجربه خرید آنلاین و با معرفی معاملات ویژه به دست می آید.
  • شبکه های اجتماعی – یک دیحیتال مارکتر همچنین ممکن است مسئول مدیریت حضور آنلاین و برند یک شرکت باشد. ابزارهای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و تلگرام به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند که در زمان واقعی با مشتریان خود درگیر شوند و یک دیحیتال مارکتر اغلب مسئول این ارتباط است.

مدارک

مانند بسیاری از نقش های بازاریابی، دیجیتال مارکترها اغلب دارای مدرک ثالث در بازاریابی یا ارتباطات هستند، اگرچه ممکن است در فناوری اطلاعات و به ویژه توسعه و طراحی وب سایت نیز صلاحیت داشته باشند. برای بازاریابان معتبری که به دنبال تخصص در فضای دیجیتال هستند، مدارس و دانشگاه هایی وجود دارند که دوره گواهی بازاریابی دیجیتال را ارائه می دهند. از آنجایی که چشم انداز دیجیتال به سرعت در حال تکامل است، از بازاریابان دیجیتال انتظار می رود که با تمام گرایش ها و فناوری های دیجیتال جدید به روز بمانند .

چشم انداز شغلی

در شغل دیجیتال مارکتر طیف وسیعی از زمینه ها را پوشش می دهد و فرصت های زیادی برای بازاریابان دیجیتال برای پیشرفت در حرفه خود وجود دارد. این ممکن است شامل یک کانال دیجیتال خاص یا تبدیل به یک موقعیت ارشدتر مانند مدیر یا مدیر بازاریابی دیجیتال باشد. تقاضا برای دیجیتال مارکترها در حال رشد است و متخصصان بازاریابی که می توانند تخصص دیجیتالی ارائه دهند بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

 

منبع:

https://www.robertwalters.com.br/en/career-advice/the-role-f-a-digital-marketer.html

مترجم: سید حعفر حسینی

ویرایش: حسین خیامی

 

 

برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید

حسین خیامی

نویسنده حسین خیامی

More posts by حسین خیامی

ارسال نظر

Close Menu