Skip to main content

استفاده از میکرو اینفلوئنسر ها برای رشد کسب و کار

جذب مشتریان بیشتر در دنیای رقابتی امروز تقریبا غیرممکن است. سئو وب سایت کسب و کارها ماه ها طول می کشد تا ترافیک قبولی را هدایت کند، تبلیغات کلیکی هزینه های زیادی دارد و اغلب برای یک دیجیتال مارکتر معمولی کار کردن با آن  بدون همکاری آژانس های تبلیغاتی دشوار است. ارجاع ها عالی هستند، اما شما فقط می توانید تعداد زیادی از آنها را ایجاد کنید. درواقع بیشتر تکنیک های بازاریابی نیاز به تلاش و ماه‌ها برنامه‌ریزی قبل از دیدن نتایج دارند. کارفرما ها و صاحبان کسب و کار صبرشان کم است

  پس باید چکار کرد؟

از نانواینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها استفاده کنید. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش است.

بر اساس گزارش BigCommerce، هفده درصد از شرکت ها و کسب و کار ها  بیشتر از نیمی از بودجه بازاریابی خود را صرف اینفلوئنسرها می کنند. اما اکثر  کسب و کارها توانایی خرید  تبلیغات اینفلوئنسرهای مشهوری مانند کیم کارداشیان را ندارند.

خوشبختانه، مجبور به سفارش تبلیغ به کیم کارداشیان نیستید. شما اینفلوئنسرهای کوچکتر و متمرکز به نام میکرواینفلوئنسرها را می خواهید.

 

میکرو اینفلوئنسر چیست و چرا باید از آنها استفاده کرد؟

همه ما میدانیم که اینفلوئنسرمارکتینگ در حال حاضر یک صنعت بزرگ است.

رشد اینفلوئنسرها و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک توک و لایکی و … ، حداقل، شگفت‌انگیز است. در واقع، اینفلوئنسر مارکتینگ تاکتیکی است که من برای ایجاد برندها و شرکت هایم از آن استفاده کرده ام. وقتی که هیچ دنبال کننده ای برای رشد کسب و کار ندارید، تبلیغ کردن کار سختی است.

اینجاست که اینفلوئنسرها به کار می آیند. آنها ارتقاء فوری محصول یا خدمات شما را با نرخ تبدیل عالی ارائه می دهند. این یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش است. انواع شرکت ها و برندها از آن بهره می برند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

میکرو اینفلوئنسر ها چه کسانی هستند؟

میکرواینفلوئنسرمارکتینگ چه تفاوتی با اینفلوئنسر مارکتینگ معمولی دارد؟

چرا باید روی میکرواینفلوئنسرتمرکز کنید نه اینفلوئنسرهای معمولی؟

خوب، اجازه دهید با تعاریف اولیه شروع کنیم:

میکرواینفوئنسر چیست؟

میکرواینفلوئنسر دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند. آنها اینفلوئنسرهای فوق خاص هستند که تعداد فالوورهای کمتری در یک جایگاه خاص دارند. آنها به شدت مخاطبان خود را درگیر کرده اند، اما تعداد فالوورهای نسبتاً کم (زیر ۲۵ هزار) دارند. سلبریتی های بزرگ، میکرواینفلوئنسر نیستند. آنها میلیون ها فالوور دارند.

اکانت هایی با کمتر از ۲۵۰۰۰ فالوور عموماً میکرواینفلوئنسر محسوب می شوند. آنها اغلب مخاطبان بسیار فعالی دارند. علاوه بر این، نانو اینفلوئنسرها زیر ده هزار فالوور دارند.

داده ها ثابت می کند که میکرواینفلوئنسرها و نانو اینفلوئنسرها موفق هستند. مارکرلی بیش از هشتصدهزار اکانت اینستاگرام را مطالعه کرده که هر کدام بیش از ۱۰۰۰ فالوور داشتند. آنها میزان جذب مخاطبانشان را در مقایسه با اینفلوئنسرها  مشهور تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که با افزایش تعداد فالوورها، میزان مشابه به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

آنها همچنین دریافتند که نظرات و کاربران درگیر با افزایش فالوورها کاهش می‌یابد:

این بدان معناست که هر چه تعداد فالوورهای یک حساب بیشتر باشد، لایک‌ها و نظرات کمتری دریافت می‌کنند (نسبت به تعداد فالوور). میلیون‌ها فالوور ممکن است پول کمتری برای شما داشته باشند.

آنها همچنین دریافتند که اینفلوئنسرهای اینستاگرام با ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ فالوور با نرخ ۴ درصد لایک به دست آورده اند.

اکانت های با بیش از ۱۰هزار فقط به ۲٫۴ درصد لایک رسیدند.

اکانت های بزرگ سلبریتی های معروف با بیش از یک میلیون دنبال کننده تنها ۱٫۷ درصد لایک دریافت کردند.

 

در اینجا دو مورد از آمار باورنکردنی که آنها کشف کردند آورده شده است:

  1. میکرواینفلوئنسرهادر هنگام توصیه محصولات، ۲۲٫۲ برابر بیشتر از مصرف کنندگان معمولی مکالمه داشتند.
  2. ۸۲ درصد از مصرف‌کنندگان گزارش دادند که به احتمال زیاد از توصیه‌های یک اینفلوئنسر کوچک پیروی می‌کنند.

بنابراین میکرواینفلوئنسرها بیشتر از ماکرواینفلوئنسرها درباره خرید توصیه می کنند. در عین حال، آنها قدرت بیشتری برای نرخ تبدیل دارند.

اگر فکر می کنید برای رشد برند خود به میلیون ها فالوور نیاز دارید، دوباره فکر کنید. اینفلوئنسرهای نانو و میکرو باعث تعامل بیشتر و حفظ قدرت بیشتر توصیه می شوند. بنابراین وقت آن است که از هدر دادن پول برای اینفلوئنسرهای گران قیمتی که باعث تعامل یا ترافیک نمی شوند، دست بردارید. در اینجا نحوه یافتن میکرواینفلوئنسرها و چهار راه برای استفاده از آنها برای به دست آوردن مشتریان بیشتر آورده شده است.

چطور از میکرواینفلونسرها در کسب و کار خود استفاده کنیم؟

قبل از اینکه به روش هایی بپردازیم که می توانید از میکرواینفلوئنسرها برای به دست آوردن مشتریان بیشتر استفاده کنید، باید بدانید که چگونه می توانید این افراد را پیدا کنید. یافتن اینفلوئنسر مناسب بسیار مهم است.

این موضع می تواند کمپین تبلیغاتی شما را موفق کند یا شکست دهد. اگر اینفلوئنسر اشتباه را در جایگاه اشتباهی انتخاب کنید، در خطر هدر دادن پول در یک کمپین شکست خورده هستید که کسب و کار شما را رشد نمی دهد. خوشبختانه، چند ابزار وجود دارد که می‌توانیم از آنها برای جمع‌آوری اینفلوئنسرها  و شروع فرآیند گسترش استفاده کنیم.

ابزار مورد علاقه من HYPR است.

این یک ابزار مبتنی بر تجزیه و تحلیل است که به شما امکان می دهد داده هایی را در مورد تعداد زیادی اینفلوئنسر مختلف در هر جایگاه خاص پیدا کنید. همچنین برای بیش از ۱۰۰ جستجو رایگان است. بسیاری از این ابزارها هزینه زیادی دارند، اما HYPR جستجوهای رایگان و گزارش های دقیق را در اختیار شما قرار می دهد. برای شروع، حساب رایگان خود را ایجاد کنید. پس از ورود به داشبورد، وقت آن است که جستجو کنید:

هنگامی که به اینجا رسیدیم، می‌خواهیم چند فیلتر جستجو را بر اساس داده‌هایی که قبلاً پوشش دادیم تنظیم کنیم. به یاد داشته باشید: اینفلوئنسرهایی با ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ فالوور با نرخ ۴ درصد لایک به دست آوردند، در حالی که اکانت هایی با بیش از ۱۰هزار دنبال کننده فقط ۲٫۴ درصد لایک داشتند. برای اینفلوئنسرهای میکرو، می‌خواهیم روی حساب‌های بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ زیر تمرکز کنیم. برای انجام این کار، محدوده های زیر را به عنوان حداقل و حداکثر انتخاب کنید:

در مرحله بعد، دسته مورد نظر خود را در موتور جستجوی کلمه کلیدی در بالا تایپ کنید: شما می توانید حداکثر پنج مورد مختلف را برای هدف انتخاب کنید. در مرحله بعد، می خواهید مخاطبان خود را بر اساس جمعیت شناسی معمولی پایگاه مشتری خود اصلاح کنید:

به یاد داشته باشید، میکرواینفلوئنسرهاجواب میدهد زیرا آنها مخاطبان خاص و ویژه ای هستند که بیش از حد درگیر هستند. بنابراین، تا جایی که می توانید روی فیلترهای جزیی تمرکز کنید تا نرخ تبدیل بهتری داشته باشید. پس از جستجو، می توانید روی هر یک از اینفلوئنسرهای داده شده کلیک کنید تا نمایه و داده های آنها را بررسی کنید:

HYPR تعداد زیادی داده اینفلوئنسر رایگان را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید از چه کسی برای کمپین بعدی خود استفاده کنید: هنگامی که لیستی از اینفلوئنسرها را ایجاد کردید، شروع به ارتباط با آنها کنید. این میکرو اینفلوئنسرها به شما کمک می کنند تا رشد زیادی داشته باشید و به سرعت مشتریان بیشتری به دست آورید. اکنون، در اینجا چهار راه برای استفاده از این میکرواینفلوئنسرها برای به دست آوردن مشتریان بیشتر وجود دارد.

۱٫    هشتگ های مخصوص کمپین خودتان را استفاده کنید.

هشتگ های خاص کمپین یکی از بهترین راه ها برای گسترش آگاهی از برند و افزایش فروش است. برند آب گازدار Lacroix چگونه این کار را انجام می دهد:

آنها با  میکرو اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات خود و به دست آوردن مشتریان بیشتر کار می کنند. اما آن میکرو اینفلوئنسر خاص تعاملات زیادی را دریافت می کند، که باعث می شود شراکت ارزش آن را داشته باشد. و علاوه بر آن، Lacroix کمپین های اینفلوئنسر مبتنی بر هشتگ اختصاصی را اجرا می کند:

آنها محصولات رایگان را برای تبلیغات برای این اینفلوئنسرها ارسال می کنند و در اینستاگرام جذابیت زیادی کسب می کنند. اگر روی هر یک از این پست های اینفلوئنسر کلیک کنید، تقریباً همه آنها کمتر از ۱۰۰۰۰ دنبال کننده دارند:

چرا این کار را  می کنند؟

به این دلیل است که آنها اصیل و معتبر هستند. این افراد واقعاً سبک زندگی Lacroix را دنبال می کنند و تصویر برند را تجسم می بخشند. آنها روی زمین هستند، در بین مردم واقعی.

اکانت هایی با بیش از ۱ میلیون دنبال کننده ممکن است راه جالبی برای تبلیغ برند شما به نظر برسد. اما در پایان روز، نرخ تعامل آنها کمتر از میکرو اینفلوئنسرها است. علاوه بر این، آنها احتمالاً افراد مشهوری هستند که برند شما را مجسم نمی کنند. با ایجاد کمپین مبتنی بر هشتگ خود، رد پای Lacroix را دنبال کنید. می‌توانید یک هشتگ با نام شرکت خود در آن راه‌اندازی کنید تا ترافیک برندهای زیادی را جذب کنید و رشد مشتری خود را افزایش دهید.

۲٫استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر

یکی از بهترین کمپین های محتوای تولید شده توسط کاربر که من تا به حال دیده ام از گروهی از میکرواینفلوئنسرها استفاده کرده است. در سال ۲۰۱۵، شرکت گردشگری هاوایی کمپین های میکرو اینفلوئنسری  را وارد سطح جدیدی کرد:

آنها از قدرت میکرواینفلوئنسرها استفاده کردند طوری که بازاریابی اینستاگرام را متحول کرد. این چیزی است که وینس سولیون، مدیر خلاقیت اجرایی کمپین در مورد آن گفت: “وقتی یک ستاره شبکه اجتماعی دارید که یک فرد معمولی است، شکاف را برای مصرف کننده پر می کند. اگر این شخص این تجربه را داشته باشد، ساختگی نیست، نتیجه یک عکاسی دیوانه وار ۵۰۰۰ دلاری نیست. آنها این را با دوربین کوچیک و ارزان GoPro گرفته اند. شاید من هم بتوانم این تجربه را داشته باشم.”

کمپین هاوایی “اجازه دهید هاوایی اتفاق بیفتد” صدهزار پست در یک سال ایجاد کرد. علاوه بر آن، این کمپین به ۵۴ درصد از کل مسافران در ایالات متحده رسید!  ۶۵ درصد از افرادی که این کمپین را دیدند گفتند که قصد دارند در یکی دو سال آینده از هاوایی بازدید کنند. آنها این کار را با استفاده از میکرو اینفلوئنسرهای محلی هاوایی مانند لیندزی هیگا انجام دادند:

آنها بر روی اینفلوئنسرهایی تمرکز کردند که به چشم انداز ایده آل و تصویر برندشان مرتبط بودند. بجای اینکه یک تابلوی گردشگری خسته کننده باشند، آنها توانستند کشش باورنکردنی ایجاد کنند و علاقه زیادی به سفر ایجاد کنند. یکی از دلایل کلیدی که آنها چنین موفقیتی پیدا کردند، محتوای تولید شده توسط کاربر بود. آنها فقط تصاویری را در حساب خود منتشر نکردند. آن‌ها به اینفلوئنسرها اجازه می‌دادند تا عکس‌هایی را برای آن‌ها پست کنند، که صحت و اعتبار آن‌ها را افزایش می‌دهد.

در واقع، ۹۳ درصد از مصرف‌کنندگان متوجه می‌شوند که UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر)هنگام تصمیم‌گیری برای خرید اینفلوئنسر است! علاوه بر این، UGC می تواند نرخ تبدیل کمپین شما را به طور متوسط ۲۹٪ افزایش دهد. خوشبختانه، شروع به استفاده از UGC در کمپین های خود کار سختی نیست. بافر همیشه این کار را انجام می دهد:

ایجاد ارتباطات عالی با اینفلوئنسرهای خود و استفاده از آنها برای قرار دادن برند خود با یک تصویر قابل اعتماد تمرکز کنید.

۳٫ساخت پست‌های حمایت‌شده

پست‌های حمایت‌شده مشابه  محتوای تولید شده توسط کاربر هستند، زیرا تمرکز شما بر این است که اینفلوئنسرها  محتوا را در حساب‌های خود پست کنند. این پست‌ها باعث افزایش تعامل و ایجاد چشم‌انداز معتبرتر برای برند می‌شوند. آنها همچنین به اینفلوئنسرهای شما اجازه می‌دهند تا ویدیوهای دقیق یا محتوایی پیرامون محصول شما بسازند. این تبلیغات برند شما را برای مخاطبان تقویت می کند و ترافیک و علاقه ارزشمندی به شما می دهد. شما می توانید این را همیشه در اینستاگرام ببینید حتی در یوتیوب.

پست‌های حمایت‌شده یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای استفاده از گروهی از اینفلوئنسرها هستند و برای کمپین‌های اینفلوئنسر کوچک نیز عالی عمل می‌کند. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار این است که با اینفلوئنسر مورد نظر خود تماس بگیرید و در ازای نظرات صادقانه، به آنها محصولات رایگان ارسال کنید.

اگر در حال حاضر اینفلوئنسرهایی دارید که با آنها کار می کنید، حتی ساده تر است. بسته به قراردادهای کمپین خود، می توانید به سادگی از آنها بخواهید محتوای حمایت شده را پست کنند! بر کسی پوشیده نیست که اینفلوئنسرها قدرت قابل توجهی در جذب تبدیل دارند. مردم به آنها اعتماد دارند و به آنچه توصیه می کنند اعتماد خواهند کرد. از این به نفع خود استفاده کنید و از اینفلوئنسرهایتان بخواهید پست های حمایت شده برای برند شما ایجاد کنند.

۴٫با تبلیغات خود داستان بگویید

داستان گویی باعث افزایش تبدیل می شود. شکی در آن نیست

چند سال پیش، زمانی که شروع به گسترش وبلاگم کردم، در تلاش بودم تا بازدیدکننده داشته باشم. پست های وبلاگم عالی بود من به طور مداوم پست می گذاشتم، اما وبلاگ کاربران را وادار به ماندن نمی کرد. بنابراین من شروع به شخصی سازی آن با گفتن داستان هایی با محتوای خود کردم که مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. این چیزی است که اتفاق افتاد:

تنها در عرض چند ماه، ترافیک من شروع به افزایش شدید کرد. رشدی را پیدا کردم که هرگز نمی دانستم به آن دسترسی دارم! همین امر در مورد میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ نیز صدق می کند. داستان سرایی به طور طبیعی باعث جذب افراد می شود، زیرا مردم شروع به اهمیت دادن به شما و برند شما می کنند.

داستان American Express که چگونه از اینفلوئنسرها برای داستان‌گویی استفاده می‌کند:

آنها یک محصول مصرفی خسته کننده را به خواسته های تقریباً هر انسانی مرتبط می کنند:

سفر، اکتشاف و سرگرمی. اینفلوئنسر صرفاً یک پست حمایت شده ارسال نمی کند که “AMEX بهترین است!” در عوض، آن‌ها از داستانی استفاده می‌کنند تا بفهمند چرا AMEX متناسب با زندگی اینفلوئنسر است. این به مردم کمک می کند که فاصله بین یک محصول خسته کننده و ایجاد نیاز به آن محصول را در زندگی روزمره خود پر کنند!

در نهایت، آنها به احتمال زیاد درک می کنند که چرا به آن نیاز دارند. برای شروع استفاده از داستان سرایی، پلتفرم اینفلوئنسر مورد علاقه خود را بررسی کنید. به دنبال میکرو اینفلوئنسرهای خاصی باشید که از قبل داستانی دارند.

مثلاً آیا آنها عاشق سفر هستند؟

آیا آنها یک میکرو اینفلوئنسر محبوب هستند؟

هدف در اینجا یافتن اینفلوئنسرها یی است که متناسب با داستان برند شما باشند. به عنوان مثال، فرض کنید برند شما بخشی از فروش خود را به امور خیریه اهدا می کند. در این صورت، شخصی را پیدا کنید که به طور داوطلبانه به سراسر جهان سفر می کند و به جوامع جهان سوم کمک می کند. اگر برند شما به بچه‌های محروم رایانه می‌دهد، یک اینفلوئنسر پیدا کنید که با گروه‌های مشابه کار می‌کند. گفتن یک داستان مفصل با بازاریابی خود یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش و به دست آوردن مشتریان بیشتر است.

من شخصاً از آن در وبلاگم برای به دست آوردن مشتریان بیشتر و رشد مقیاس استفاده کرده ام. من حتی وقتی پست های شخصی را به اشتراک می گذارم از آن در شبکه های اجتماعی استفاده می کنم:

این کمک می کند تا مردم را به روشی با نام تجاری خود متصل کنید که پست های حمایت شده و UGC به سادگی نمی­توانند. این سطح دیگری از اینفلوئنسر مارکتینگ است که به مردم الهام، هدف و دلیلی برای دوست داشتن (و صحبت در مورد) محصول شما می دهد. مطمئن شوید که داستان سرایی را در هر کمپین میکرو اینفلوئنسر که اجرا می کنید، بگنجانید.

نتیجه گیری میکرو اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر مارکتینگ

افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر کار سختی است، به ویژه در دنیای امروزی که هر جایگاه و زیرمجموعه ای از آن جایگاه رقیبی دارد، صادق است. کسب و کارهای بی شماری درست مثل من و شما وجود دارد. پس چگونه رقابت می کنید؟ چگونه در چنین محیط سختی فروش را هدایت می کنید؟ خوب، بیشتر مردم به SEO یا نبلیغات کلیکی روی می آورند. با این حال، SEO ماه ها طول می کشد تا ترافیک معتبر و با کیفیت را به ارمغان بیاورد، و تبیلغات کلیکی زمانی که شما چیزهای دیگری برای تمرکز دارید، کابوس است.

پس چیکار میکنید؟ شما شروع به سرمایه گذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ می کنید. به طور خاص، با میکرو اینفلوئنسرها. این یک جایگاه رو به رشد در فضای اینفلوئنسر مارکتینگ است که بازده سرمایه گذاری زیادی را شاهد است. با جستجوی میکرو اینفلوئنسرها شروع کنید.

HYPR یکی از بهترین ابزارهایی است که می توانید برای تهیه لیستی از میکرو اینفلوئنسرها استفاده کنید. به یاد داشته باشید، اینفلوئنسرهایی با کمتر از ۱۰هزار فالوور، بهترین درآمد را برای شما به ارمغان خواهند آورد. در مرحله بعد، از هشتگ های مخصوص کمپین استفاده کنید. این یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از میکرو اینفلوئنسرها برای افزایش رشد است. از قدرت خریدی که محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند به شما بدهد، استفاده کنید. برای انتشار سریع آگاهی، پست های حمایت شده ایجاد کنید. در نهایت، اینفلوئنسرهای خود را وادار کنید تا با پست های خود داستانی را تعریف کنند. این یکی از بهترین راه ها برای اتصال کاربران به محصول شما است.

 

 

 

در صورت نیاز به مشاوره برای آنلاین کردن کسب و کار خودتان روی لینک زیر کلیک کنید و فرم درخواست مشاوره دیجیتال مارکتینگ را پر کنید تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند

درخواست مشاوره دیجیتال مارکتینگ 

 

 

منبع :https://neilpatel.com/blog/micro-influencer-marketing/

ترجمه:سید جعفر حسینی

ویرایش نهایی: حسین خیامی

 

 

 

حسین خیامی

نویسنده حسین خیامی

More posts by حسین خیامی

ارسال نظر

Close Menu