Skip to main content
0

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا سوشیال مدیا مارکتینگ (Social Media Marketing)

در این مقاله با بازاریابی شبکه های اجتماعی یا همان سوشیال مارکتینگ آشنا می شویم. بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از شاخه های و یکی از مهمترین ارکان دیجیتال مارکتینگ است.

به صورت کلی به فرآیند جلب توجه مخاطبان در راستای اهداف تجاری از طریق شبکه های اجتماعی ، بازاریابی شبکه های اجتماعی گفته می شود.

بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند با هدف برند سازی و معرفی برند یا فروش محصول و یا هدایت کاربران به وب سایت صورت پذیرد.
در اکثریت کمپین های این نوع از بازاریابی سعی بر آن است که محتوای جذابی برای مشتریان احتمالی تولید و منتشر شود تا باعث ایجاد یک عکس العمل از طریق هواداران و یا مشتریان احتمالی در شبکه های اجتماعی شود.

معمولا در صورت اجرای اصولی کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، پیام بازاریابی شما به سرعت از طریق کاربران به اشتراک گذاشته می شود و یک کمپین بازاریابی ویروسی در شبکه های اجتماعی شکل می گیرد.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی در نهایت منجر به تبلیغات دهان به دهان الکترونیک می شود که این نوع از تبلیغات باعث می شود تا ارزش و اعتبار پیام بازاریابی شما بسیار بیشتر از سایر حالات باشد و مشتریان جدیدتر بسیار ساده تر به تبلیغ شما اعتماد می کنند ، زیرا زمانی که یکی از آشنایان آنها پیام بازاریابی شما را به اشتراک می گذارد ، فرد پیام تبلیغاتی شما را از طریق یکی از دوستان و آشنایانش دریافت نموده و این به معنی تایید شدن پیام شما توسط یک فرد آشناست.
این روز ها دسترسی به بسیاری از شبکه های اجتماعی از طریق موبایل بسیار ساده تر و فراگیر تر است. این موضوع سبب شده تا در حال حاضر اجرای کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی که اپلیکیشن موبایل آنها محبوبیت بیشتری دارد موفقیت بهتر و سریعتری را در اغلب موارد به همراه داشته باشد. از نمونه موفق ترین شبکه های اجتماعی موبایل می توان به اینستاگرام ( Instagram ) اشاره نمود که یک شبکه اجتماعی کاملا موبایلی است و این روزها شاهد فعالیت برند های مطرح کشور در این شبکه ی اجتماعی هستیم. موفقیت کمپین های بازاریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرام به حدی بالاست که بازاریابی اینستاگرامی خود تبدیل به یک شاخه تخصصی از بازاریابی شبکه های اجتماعی گردیده است.
هم‌اکنون هزاران نفر در شبکه‌‎های اجتماعی در حال پرسه زدن هستند و این فرصت بزرگی برای شماست تا با اشاره‌ی کوچکی توجه آن‌ها را به خود جلب کرده، پس با برقراری ارتباط و ارائه‌ی یک تجربه‌ی فوق‌العاده آن‌ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. اگر این فرصت را از دست بدهید، باید میدان را برای جولان دادن رقبای‌تان خالی کنید.
هر فرد به طور متوسط در پنج شبکه‌ی اجتماعی عضویت دارد و روزانه حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه از زمان خودش را صرف بررسی پروفایل خود می‌نماید.
افراد بین ۱۶ تا ۲۵ سال به میزان ۳.۵ برابر بیشتر از دیگران وقت خود را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که این موضوع نویدبخش رشد صعودی این شبکه‌ها در سال‌های آینده است.

شناسایی مخاطبان هدف و تنظیم استراتژی فروش

هر برندی از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هدف مشخصی را دنبال می‌کند. با وجود دهها شبکه‌ی اجتماعی مختلف؛ شناسایی کانال‌های ارتباطی که بازگشت سرمایه‌ی بیشتری ارائه می‌کنند، مسئله‌ی مهمی است که موفقیت یا شکست کسب‌وکارها در دنیای دیجیتال را رقم می‌زند. سارینا آنلاین با اولویت‌بندی معیارهای مختلف و شناسایی دقیق مخاطبان هدف، پرسودترین شبکه‌های اجتماعی را برای کسب‌وکارتان شناسایی و انتخاب می کند

تولید محتوای خلاقانه شبکه‌های اجتماعی

در میان سیل عظیم انواع محتوایی که روزانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، تنها محتوای ارزشمند و خلاقانه موردتوجه قرار می‌گیرند. لذا ایجاد محتوایی که در عین ارزشمندی توجه مخاطب را به خود جلب کند، از جمله‌ چالش‎های برندهاست. ایجاد محتواهای آموزشی، الهام‌بخش و خلاقانه به همراه هویت گرافیکی برند شما از جمله‌ توانایی‌های سارینا آنلاین در واحد تولید محتوا است.

آگاهی و افزایش تعداد کاربران (فالوور یا مخاطبین)

تعداد کاربران واقعی که شما را دنبال می‌کنند، نقش بسزایی در اثبات جایگاه‌تان به عنوان یک برند محبوب در ذهن عموم خواهند داشت. از همین رو تنظیم استراتژی‌های تبلیغاتی بسیار پراهمیت هستند.‌ سارینا آنلاین برای شما مخاطبان و فالوورهای کاملا مرتبط و هدفمند با استراتژی مناسب جذب خواهد کرد که میزان تعامل و ارتباط با برند شما را به طور قطع در پی خواهد داشت .

راه‌اندازی و اجرای کمپین‌های تبیلغاتی موفق

کمپین‌های شبکه های اجتماعی با ایده‌های خلاقانه‌ و بازاریابی دهان به دهان یک جریان اجتماعی خلق می‌کنند که اگر استراتژی این کمپین به درستی تنظیم شود، در مدت کوتاهی تعداد زیادی از اعضای شبکه‌های اجتماعی را با خود همراه می‌کند. به راه اندازی موج های مثبت و کمپین های تخصصی در راستای اهداف برند شما در شبکه های اجتماعی تخصص سارینا آنلاین می باشد .

 

بهبود نرخ تعامل با کاربر Reach و Impression

تعامل با کاربر و جلب توجه کامل او بیشتر از اینکه وابسته به اصول علمی و دانش تخصصی باشد، هنر محسوب می‌شود. توجه به خواسته‌ها و علایق کاربران، هویت گرافیکی جذاب و تولید محتواهای تعاملی نقش بسزایی در بهبود نرخ تعامل یا Engagement Rate کاربران دارند.

 

آنالیز محتوا

بهترین استراتژی محتوا در شبکه های اجتماعی آن است که بعد از تولید و انتشار به آنالیز محتوای منتشر شده بپردازیم . تحلیل تخصصی نتایج به دست آمده از فعالیت‌ها نقش موثری در پیشرفت برنامه‌ریزی‌های استراتژیک دارد. ما با ارائه‌ی شاخص های ارزیابی و سنجش (KPI) ماهانه، تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین‌های اجرا شده و نمودارهایی که میزان رشد کاربران و تعامل با آن‌ها را نشان می‌دهند، به صورت مداوم شما را از وضعیت شبکه‌های اجتماعی خود آگاه خواهیم ساخت.

 

در صورتی که سوالی درباره سوشیال مارکتینگ (سوشال مارکتینگ) دارید در پایین همین مطلب در خدمت شما هستیم.

حسین خیامی

نویسنده حسین خیامی

More posts by حسین خیامی

ارسال نظر


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Close Menu